PROCLAMAȚIA DIN BANAT
Timișoara, 15 mai 2022
Fiind inspirați de imperativul Domnului nostru Iisus Hristos, „Îndrăzniți, Eu am biruit lumea!“ (Ioan 16, 33),
plecând de la credința că „Al Domnului este pământul cu tot ce este pe el…” (Psalmul 24:1a), precum și de la convingerea că specialiştii din toate domeniile cunoașterii au obligația să-l studieze, să-l măsoare, să-l împartă și să-l îngrijească, pentru a-l lăsa moștenire generațiilor viitoare,
în calitate de cetățeni loiali și responsabili față de viitorul României, conform principiului „unde este comoara voastră, acolo este şi inima voastră” (Luca 12:34),
semnatarii acestei Proclamații, întruniți la Timișoara, în zilele de 14 și 15 mai 2022, în cadrul Conferinței „Unde este comoara noastră, acolo ne este şi inima”, considerăm că este momentul ca poporul român să-și asume misiunea de a face din educație baza pe care să-și clădească ființa, cu repercusiuni în toate sferele vieții.
În acest sens, am conceput următoarea Proclamație în 14 puncte, în jurul cărora sperăm să se ralieze cât mai mulți oameni care iubesc România.
- Într-o lume secularizată, principala cale care oferă speranțe națiunii române este însușirea pe scară largă a moralei creștine, care trebuie să fie promovată neconfesional, nedogmatic și neinstituționalizat.
- Pentru promovarea respectului și a iubirii față de semeni considerăm ca fiind necesară cultivarea dialogului constructiv, a onestității, precum și promovarea demnității.
- Societatea românească trebuie să se opună tendinței de marginalizare a credinței în Dumnezeu, care are consecințe devastatoare: minciună, corupție, ipocrizie, impostură etc.
- Credem că este momentul ca poporul român să se îndrepte cu toată încrederea și speranța spre Dumnezeu, spre valorile și reperele Sale spirituale, care se găsesc în Biblioteca Lui, Biblia.
- Pe această cale, facem apel la numeroșii oameni de valoare pe care îi are această țară, cărora le cerem să participe la reconstrucția morală a României.
- În acest sens, chemăm instituțiile abilitate ale statului român să descurajeze încercările de redefinire a principiilor moralei creștine și de marginalizare a familiei naturale, tendințe care favorizează, în timp, instaurarea supremației unor minorități asupra majorității; statul trebuie să protejeze familia față de încercările unor organizații de a impune standarde de educație străine moralității creștine și familiei naturale.
- Învățământul românesc trebuie să se concentreze mai mult pe formarea persoanei decât pe simpla acumulare de cunoștințe; din școala românească trebuie să iasă: 1) oameni de caracter, ghidați de principiile și valorile moralei creștine, care stau la baza civilizației europene; 2) oameni dornici să învețe toată viața și capabili să o facă; 3) buni cetățeni, receptivi la nevoile comunității și dispuși să slujească binele comun.
- Încurajăm restructurarea activității educaționale pe baza principiilor moralei creștine, astfel ca aceasta să urmărească dezvoltarea capacității elevilor de a răspunde la marile întrebări despre rostul existenței și sensul vieții; educația este filonul de aur al unei națiuni, care trebuie să pună în valoare creativitatea ființei umane, precum și libertatea acesteia de a-și administra darurile pe care le-a primit.
- Este necesară reașezarea statutului cadrului didactic, indiferent de locul pe care-l ocupă, în așa fel încât acesta să-și asume, în condiții de deplină securitate socială, misiunea nobilă de transformare a școlii într-un spațiu în care respectul, onestitatea, demnitatea, bunul simț și integritatea morală să fie valori cardinale!
- Clasa politică trebuie pregătită pe baza principiilor de responsabilitate, calitate și eficiență, plecându-se de la principiul meritismului: „omul potrivit la locul potrivit, pe baza meritelor personale”; astfel, va deveni posibilă eliminarea nepotismului și a sinecurilor de partid, care au viciat societatea românească și au slăbit încrederea populației în sistemul politic și în virtuțile democrației.
- Milităm pentru reorganizarea administrației publice, locale și centrale, pe baza principiilor de eficiență și prin asumarea responsabilității administrative, precum și promovarea în posturile de conducere a unor oameni bine pregătiți, profesioniști, care pot duce la bun sfârșit proiecte de management finalizate la termen și derulate transparent, cu evaluarea periodică a rezultatelor. De aceea, încurajăm eliminarea atitudinii defetiste, a fricii față de asumarea răspunderii, a obiceiului de justificare a neputinței și imobilismului prin sintagma „nu se poate”, foarte des întâlnită în activitatea funcționarilor publici. Din aceleași rațiuni încurajăm digitalizarea activității din instituțiile publice, ca instrument de modernizare a acestora, ca mijloc de debirocratizare, de reducere a corupției, precum și de eliminare a activităților redundante, care consumă inutil resurse umane, financiare și logistice.
- Susținem finalizarea procesului de inventariere a patrimoniului funciar al României, care poate să asigure țării o dezvoltare durabilă, prin punerea în valoare a frumuseților și a bogățiilor cu care Dumnezeu a dăruit România!
- Avem nevoie de un sistem judiciar independent, modern, echitabil, transparent și orientat către cetățean, care să răspundă nevoilor societății actuale. Ne dorim creșterea nivelului de încredere în sistemul judiciar din partea celorlalte profesii juridice, a mass-media și a publicului larg. În acest scop, vom promova comunicarea unitară, transparentă, constantă și ușor accesibilă, realizată de către instituțiile sistemului judiciar din România, cu scopul de a informa și a modela pozitiv conștiința publică, de a preveni apariția unor situații de criză și de a inspira o schimbare generală a atitudinii față de lege și de statul de drept.
- Vom iniția forme democratice ale dialogului social între societatea civilă și guvernanți, în scopul identificării și servirii interesului public. În acest scop, vom încuraja dialogul constructiv, comunicarea profesionistă și responsabilă, prin care să-i chemăm pe toți românii, din țară și din străinătate, la efortul comun de a deveni, fiecare în parte, o binecuvântare pentru pământul străbun și pentru istoria sa.
Doamne, binecuvântează România și pe toți românii, oriunde s-ar afla, orice profesie și orice vârstă ar avea, bărbați și femei, deopotrivă! Harul Tău să se reverse peste toți în sănătate, pace și liniște, în bunăstare materială și spirituală, precum și în dorința sinceră de a face Voia Ta!
Timișoara, 15 mai 2022
Prof. univ. dr. Dumitru Borțun
Jurist Erica Nistor
Prof. univ. dr. Cosmin Alin Popescu
Dr. ing. Mihai Racovicean
Prof. dr. ing. Valeriu Tabără
Pr. prof. univ. dr. Stelian Tofană
Jurist Sorin Truță
Proclamația din Banat
„Cadastrul pe înțelesul tuturor” interviuri video pe YOUTUBE
Analiza PNCCF ului cu domnii Rakossy, Indreiu și Dămăcuș
Recensământul general agricol
In memoriam Dan Ion Voicu , Radio România „Antena Satelor”, joi 13 mai 2021
Ultima emisiune cu gazda noastră dragă Ion Dan Voicu
Hristos a înviat!
Dialog cu Notarul Public Oana Toma și secretarul general Radu Briscan
Expropriere de utilitate publică
Despre expertiza tehnică judiciară Mihai Racovicean și Gheorghe Dămăcuș
Despre tranzacții imobiliare, aplicarea sistemul unic, prin avizarea lucrărilor de la N-S și E-V
De vorbă cu Viceprimarul Marțian Ianc și inspectorul Marin Popescu de la comuna Banloc, jud Timiș
Cadastrul pe înțelesul tuturor-Sorin Truță 28 ianuarie 2021
Cadastru cu Directorii: Ioan Cristian Buzaș, Sorin Truță și Dorin Sasu
Start în anul 2021, „Cadastrul pe înțelesul tuturor. Nouă chiar ne pasă!” , realizatori Ion Dan Voicu și Mihai Racovicean
Dezbatere pe probleme actuale din domeniul cadastrului Racovicean, Rakossy și Dămăcuș
Emisiune 17 septembrie 2020- Despre probleme și soluții în cadastru
Analiza licitației POR, între eșec și incompetență.De vorbă cu Gheorghe Dămăcuș și Botond Rakossy
Oficiile județene de cadastru și publicitate imobiliară se prezintă românilor. Contribuție esențială în modernizarea și digitalizarea României, în definirea patrimoniului românesc. Astăzi Județul Constanța, idei promovate de Directorul Dorin Grecu Sasu, care confirmă faptul că ceea ce face echipa care realizează emisiunea „Cadastrul pe înțelesul tuturor”, pentru că „nouă chiar ne pasă!” , are sens, produce efecte și crează speranțe. Analiză făcută cu domnul dr. ing. Botond Ioszef Rakossy , pentru identificarea unor soluții pentru optimizarea acțiunilor în cadrul procesului de înregistrare sistematică!
Planuri parcelare emisiune 23 iulie 2020
De ce nu putem să ne respectăm munca unii altora? Tragedia se vede și se simte și în cadastru!
De ce nu putem să ne respectăm munca unii altora? Tragedia se vede și se simte și în cadastru!Vocea echipei noastre contează.La solicitarea noastră Președintele României a returnat la Parlament legea pentru a fi îndreptată.A fost corectată, după care a fost promulgată Legea 87/2020. Deci dacă se dorește se poate.Mulțumim celor care nu au rămas insensibili la solicitarea noastră
Continuă prezentarea propunerilor pentru digitalizarea domeniului-astăzi experții din domeniu
Digitalizare cu Rinu Trușcă și nu numai 21 mai 2020
Adresa 21954 – 710 DPI semnatura electronica calificata si sigiliul electronic calificat utilizate in aplicarea art. 28 ind. 1 din Legea 7_1996 – OCPI 42 – Spre stiinta UNNP (1)
Mulțumire pentru contul experților din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei
Încredere și responsabilitate în cadastru cu Rinu Trușcă , 7 mai 2020
Despre POR cu doamna Spiroiu emisiune 2 aprilie 2020
Emisiune 26 martie 2020 cu domnul Truță despre legislația în domeniul cadastrului
Scrisoare deschisă privind cadastrul din România în strarea de urgență
Despre e_guvernare și cercetarea de piață cu Doamna Director General Adjunct Ileana Spiroiu ANCPI
Recomandări pentru cei care urmăriți site-ul www.pifca-aef.ro
„Învață-ne să ne numărăm bine zilele, ca să căpătăm o inimă înțeleaptă!” Psalmul 90:12 (O rugăciune a lui Moise, omul lui Dumnezeu.) Doamne, Tu ai fost locul nostru de adăpost, din neam în neam.
Ca urmare decretării stării de urgență la nivel național de către Președintele României, în vederea aplicării prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006, având în vedere activitatea specifică, susceptibilă să prezinte un risc de expunere la coronavirus trebuie cunoscute următoarele aspecte:
Ce este un coronavirus?
Coronavirusurile sunt o familie mare de virusuri, ce pot îmbolnăvi atât animalele, cât şi oamenii. Coronavirusurile ce afectează oamenii sunt cunoscute pentru faptul că provoacă infecţii respiratorii, de la răceli obişnuite la boli mai grave, precum Sindromului Respirator din Orientul Mijlociu (MERS) şi Sindromul Acut Respirator Sever (SARS). Cel mai recent coronavirus descoperit provoacă maladia infecţioasă COVID-19.
Ce este COVID-19?
COVID-19 este o boală infecţioasă cauzată de coronavirusul recent descoperit. Acest virus, precum şi boala, au fost necunoscute până la epidemia ce a izbucnit în Wuhan, China, în decembrie 2019.
Care sunt simptomele COVID-19?
Cele mai des întâlnite simptome ale COVID-19 sunt febra, oboseala și tusea uscată. Unii pacienţi pot prezenta dureri, congestie nazală, nas curgător, dureri în gât sau diaree. Aceste simptome sunt de obicei uşoare şi încep treptat. Unele persoane se infectează, dar nu dezvoltă niciun simptom şi se simt bine. Majoritatea oamenilor (aproximativ 80%) s-au tratat fără un tratament special. Aproximativ 1 din 6 persoane cu COVID-19 devine grav bolnavă şi prezintă dificultăţi de respiraţie. Persoanele în vârstă, precum şi cele cu probleme medicale, cum ar fi hipertensiunea arterială, probleme cardiace sau diabet, sunt mai susceptibile să dezvolte o evoluţie mai gravă a bolii. Aproximativ 2% dintre persoanele bolnave au decedat. Persoanele cu febră, tuse şi dificultăţi de respiraţie trebuie să solicite ajutor medical.
Cum se răspândeşte COVID-19?
Oamenii se pot infecta cu COVID-19 de la alte persoane care au virusul. Boala se poate răspândi de la o persoană la alta prin picături mici nazale sau din gură, care sunt răspândite atunci când o persoană cu COVID-19 tuşeşte sau expiră. Aceste picături aterizează pe obiecte şi suprafeţe din jurul persoanei. Alte persoane pot să contracteze COVID-19 atingând aceste obiecte sau suprafeţe, apoi atingându-şi ochii, nasul sau gura. Oamenii pot, de asemenea, să contracteze COVID-19 dacă respiră picături de la o persoană cu COVID-19 care tuşeşte sau expiră picături. Acesta este motivul pentru care este important să fie păstrată distanţa de mai mult de 1 metru de la o persoană bolnavă.
Măsuri de protecţie pentru FIECARE
Spălaţi-vă des pe mâini cu o soluţie pentru mâini pe bază de alcool sau cu săpun şi apă.
De ce? Spălatul pe mâini cu o soluție de mâini pe bază de alcool sau cu săpun ucide virusul, dacă acesta se află pe mâinile voastre.
Menţineţi distanţa socială – menţineţi distanţa de cel puţin 1 metru faţă alte persoane, mai ales faţă de cele care tuşesc, strănută şi au febră. De ce? Atunci când persoana infectată cu o boală respiratorie, cum ar fi COVID-19, tuşeşte sau strănută, ea proiectează picături mici care conţin virusul. Dacă sunteţi prea aproape puteţi inhala virusul.
Nu vă atingeţi gura, nasul şi ochii cu mâna. De ce? Mâinile se ating de multe suprafeţe care pot fi contaminate cu virus. Dacă vă atingeţi ochii, nasul sau gura cu mâinile contaminate, puteţi transfera virusul de pe suprafaţă în corp.
Asiguraţi-vă că şi dvs. şi oamenii din jurul dvs. urmaţi o igienă respiratorie bună. Aceasta înseamnă să vă acoperi gura şi nasul cu un şerveţel sau să strănutaţi şi să tuşiţi în pliul cotului. Apoi aruncaţi imediat şerveţelul folosit. De ce? Picăturile răspândesc virusul. Urmând o igienă respiratorie bună, protejezi oamenii din jurul tău de virusuri, cum ar fi răceala, gripa şi COVID-19.Curăţaţi suprafeţele cu dezinfectanţi pe bază de clor sau alcool la sfârşitul programului de lucru.
Rămâneţi acasă dacă vă simţiţi rău. Dacă aveţi febră, tuse şi dificultăţi de respiraţie, solicitaţi asistenţă medicală şi sunaţi în prealabil medicul de familie.
Urmăriţi indicaţiile autorităţilor locale de sănătate.
Persoanele fără simptome respiratorii, cum ar fi tuse, nu trebuie să poarte mască medicală. OMS recomandă utilizarea măştilor pentru persoanele care prezintă simptome de COVID-19 şi pentru persoanele care au grijă de persoane care au simptome, cum ar fi tuse şi febră.
DACĂ AȚI REVENIT DINTR-O CĂLĂTORIE ȘI AVEȚI FEBRĂ, TUSE, RINOREE, SOLICITAȚI ASISTENȚA MEDICALĂ LA 112.
„Doamne ai milă de români!
Doamne binecuvintează România și pe români oriunde ar fi ei”
Propuneri viabile pentru impozitare în folosul românilor, emisiune 12 martie 2020
Bistrița Năsăud cu Directorul Mănăștureanu_5 martie 2020
Prima emisiune din casa ANCPI, 13 februarie 2020
Și totuși trebuie să conteze toți geodezii, de la vorbe la fapte, emisiunea din 6 februarie 2020
Informații utile solicitate de radioascultători, emisiune 30 ianuarie 2020
Suflu nou la ANCPI , Directorul General se prezintă emisiunea din 23 ianuarie 2020
Proiectul Livezile la bilanț reluare 12 decembrie 2019
Răspuns la Invitația Ministrului lucrărilor publice dezvoltării și administrației domnul Ion Ștefan
Livezile la bilanț, sectoare aprobate 21 noiembrie 2019
Considerații despre cadastru 14.11.2019
La 91 de ani de Radio România și cadastrul te felicită
Contribuția specialiștilor în realizarea cadastrului, 22 octombrie 2019
Comunicări importante din domeniul cadastrului 17.10.2019
Lămuriri și clarificări utile emisiunea din 10 octombrie 2019
Recomandări, emisiunea 3 octombrie 2019
Emisiunea din 26 septembrie 2019
Emisiunea 19 septembrie 2019, Câte ceva despre cadastru
Emisiune 12.09.2019 condominii și asociații de proprietari
Dezbateri cu privire la modificările Ordinului 700/2014, 5 septembrie 2019
Publicitate pentru noi sectoare la Livezile 29 august 2019
Cadastru în dezbatere, emisiune 22 august 2019 Președintele UGR Ionuț Săvoiu
Directorul Adj. Popa ANCPI 1 august 2019
Dezbatere modificări legislative comuna Livezile
Răspunsul Președintelui României la solicitarea echipei care realizează emisiunea
Mesaj adresat Președintelui României de către realizatorii emisiunii -Cadastrul pe înțelesul tuturor
Codul administrativ 11 iulie 2019
Apel către Președintele României! emisiunea din 4 iulie 2019
Emisiunea din 27 iunie 2019, Comunicări importante!
Emisiunea din 20 iunie 2019. Construcțiile ilegale numai pot fi reglementate prin Instanță!
Emisiunea din 13 iunie 0219 Cum se procedează atunci când suprafața depășește 15% din valoarea înscrisă în cartea funciară
Emisiunea din 6 iunie 0219 Primarul Nica Alin Dudeștii Noi județul Timiș
Emisiunea din 30 mai 2019. Așteptările românilor de la Justiție în domeniul cadastrului
Emisiunea 23 mai 2019, Noutăți legislative importante pentru definirea patrimoniului nestemat al României
Emisiune 16 mai 2019, Bazele de date, condiție pentru modernizarea administrației, încă neonorată de România , deși a fost asumată prin Ordonanța 4/2010. Au trecut 2 ani de la data la care trebuia finalizat proiectul.
Emisiune 9 mai 2019, Înregistrare sistematică pe banii comunei Iecea Mare , județul Timiș
Emisiune 2 mai 2019, 4 ani de emisiune
ATENȚIE!!!
Clarificare cu referire la cheia în care trebuie aplicat Ordinul nr. 700/2014 , cu referire la modul de întocmire a PAD-ului
Emisiune din 25 aprilie 2019, Paște fericit
Emisiune din 19 aprilie 2019, cu Eftimie Dumitru
Emisiune din 11 aprilie 2019, cofinanțarea o posibilitate ce merită aplicată
Emisiune din 4 aprilie 2019, Mii de autorizați și așteptări pe măsură
Emisiune din 28.03.2019 modificări legislative în derulare
Importanța înregistrării sistematice
La început de drum cu Directorul General Adjunct Mircea POPA – ANCPI
Minuta CAT – PIFCA-AEF emisiune 7 martie 2019
Atenție experți!
Minuta de la seminarul din data de 15 februarie 2019 de la Curtea de Apel Timișoara
Minuta de la seminarul din data de 15 februarie 2019 de la Curtea de Apel Timișoara
Mahmudia , Tulcea și Prima înscriere emisiunea din 28 februarie 2019
Emisiune 21 februarie 2019 – comentarii pe probleme actuale
Emisiune 14 februarie 2019 – cofinantare
Emisiune 7 februarie 2019 – Repetiția mama învățăturii
Emisiune 31 ianuarie 2019 – Comunicări
La început de an -17 ianuarie 2019
Sistemul unitar de cadastru. Să vorbim unitar în domeniu -10 ianuarie 2019
Noutăți importante, rezultate a emisiunilor „Cadastrul pe înțelesul tuturor” realizate în colaborare cu Radio România „Antena Satelor”
Clarificări tarife Ordinul 16/2019
Acces la baza de date ANCPI – 26017
Solicitări precizări acces direct asigurarea accesului gratuit, direct, permanent la platforma și serviciile on-line ale sistemului integrat de cadastru și carte funciară
Notarea posesiei în cartea funciară,Adresa 25711 – 1332 DPI înscrierea posesiei în CF în aplicarea art. 41 alin.(3) lit. c) din Legea 7_1996 ANCPI
Precizari cu privire posesiei inscriere-notare în e Terra 3 ANCPI
Precizari importante – PNCCF
Prima inregistrare -posesie
Aplicarea prevederilor art. 13 alin. (2) si art. 41 alin. (8) din Legea nr. 7_1996 -ANCPI
Precizări posesie
Precizări cu privire la modul de avizare a expertizelor
Important:
„Un popor care nu-și cunoaște istoria e ca un copil care nu-și cunoaște părinții” Nicolae Iorga
Foarte util pentru a înțelege organizarea unui domeniu de importanță națională. Ce este bun trebuie preluat și adaptat în așa fel încât să fim în măsură să ducem la bun sfârșit tot ceea ce am început.
DECIZIUNE
pentru executare lucrărilor de măsurătoare și parcelare a lnspectoratului geodetic și cadastral din Cluj – 9 iulie 1921 „Caet de sarcini provizoriu” , publicată în Monitorul Oficial nr. 76/9 iulie 1921
COMUNICAT
Curtea de Apel Alba Iulia, Oficiile de Cadastru și Publicitate Imobiliară Hunedoara și Timiș, Centrul de perfecționare, instruire și formare a specialiștilor în cadastru agricol „PIFCA” Timișoara și Asociația Evaluatorilor Funciari din România, a organizat la Deva în perioada 15-16 martie 2018, județul Hunedoara:
Mai jos prezentăm raportul încheiat după derularea conferinței:
Raport privind
„Conferința comună destinată judecătorilor, experților tehnici judiciari din domeniul cadastrului, topografiei și geodeziei și reprezentanților Oficiilor de Cadastru și Publicitate Imobiliară, în vederea înțelegerii procedurilor de fundamentare, de realizare și interpretare a expertizelor tehnice judiciare, pentru încadrarea acestora în sistemul unitar de cadastru și carte funciară ca sistem de importanță națională și constituirea acestora ca instrumente facile în mâna Judecătorilor ca și contribuție importantă în înfăptuirea actului de justiție în România”, pentru promovarea și actualizarea recomandărilor cuprinse în Ghidul expertului tehnic judiciar din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei, la nivel național
În perioada 15-16 martie 2018, la Deva în județul Hunedoara, sub organizarea Curții de Apel Alba Iulia – Tribunalul Hunedoara, Oficiile de Cadastru și Publicitate Imobiliară Hunedoara și Timiș, Centrul de perfecționare, instruire și formare a specialiștilor în cadastru agricol „PIFCA” Timișoara și Asociația Evaluatorilor Funciari din România, s-a derulat conferința sus amintită.
Cele trei părți organizatoare: Curtea de Apel Alba Iulia reprezentată prin Vicepreședinte Judecător Gheorghe Aurelian Mocan și Judecător Mihaela Timișan – Președintele Tribunalului Hunedoara, ANCPI reprezentată prin Director Marin Alniței și Marius Arthur Ursu responsabil de proiect din partea ANCPI, director OCPI Timiș, dr. ing. dipl. Mihai Racovicean – Președinte AEF România și Centrul PIFCA Timișoara, secretar tehnic din partea asociațiilor profesionale, ing. Ioan Daniel Indreiu vicepreședinte „AEF” România, având ca mentori pe Doamna Judecător Erica Nistor, Președintele Curții de Apel Timișoara și Judecător Cristian Pup – purtător de cuvânt al Curții de Apel Timișoara și secretarul tehnic al proiectului din partea Instanțelor de Judecată, promotorii modelului de bune practici supus dezbaterii, împreună cu aproximativ 30 de Judecători de sub jurisdicția Curții de Apel Alba Iulia, experți tehnici judiciari din județele Hunedoara, Alba, Sibiu, Tulcea, Bihor, Arad, Suceava, Timiș, București, Directori ai Oficiilor de cadastru Hunedoara, Alba, Timiș, Botoșani și Harghita, dar și co-realizatorul emisiunii „Cadastrul pe înțelesul tuturor” de la Radio România „Antena Satelor”, au identificat probleme și au emis propuneri concrete care să conducă la o mai bună înfăptuire a actului de Justiție în ceea ce privește contribuția expertizei tehnice judiciare din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei.
Prezentările supuse dezbaterii de către Domnii Judecător Cristian Pup, Judecător Ion Rogoveanu, Director Marin Alniței, Director Marius Arthur Ursu, dr. ing. dipl. Mihai Racovicean dar și studiile de caz prezentate de experții ing. Gheorghe Dămăcuș, ing. Dinu Stelian și Andrei Varga, au creat premizele unor dezbateri extrem de aplicate și vii, reliefând faptul că singura soluție pentru reușita proiectului este continuarea promovării recomandărilor cuprinse în Ghidul expertului tehnic judiciar din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei, la nivel național.
Analizând contribuția categoriilor de participanți putem desprinde următoarele:
Cuvântul Judecătorilor:
Domnul Judecător Cristian Pup – tema Expertiza Tehnică Judiciară în Noul Cod de Procedură Civilă, a făcut lumină în ceea ce privește modul de abordare în vederea realizării expertizei tehnice judiciare, ca mijloc de probă, atât din partea Judecătorilor, dar și din partea experților, deschizând în mod clar calea dialogului constructiv;
Domnul Judecător Ion Rogoveanu – care a prezentat tema Așteptările judecătorilor din partea experților, un material extrem de important care aduce la lumină parte din ceea ce se așteaptă la experți. Prezentăm sintetic câteva din ideile susținute în text:
– Fiecare obiectiv să primească un răspuns distinct, evitarea formulării unui singur răspuns comun sau a unei singure concluzii pentru două sau mai multe obiective;
– Evitarea exprimării, de către expert, în cuprinsul raportului a unui punct de vedere juridic sau informații /elemente străine de obiectivul expertizei;
– Mai multă rigoare în ceea ce privește condițiile de formă ale raportului;
– Informarea Instanței „de îndată” cu referire la orice neclaritate în privința obiectivelor fixate pentru expertiză și nu doar prin raportul de expertiză;
– Să se răspundă la fiecare adresă primită de la Instanță, cu prezentarea motivelor ce au generat noua întârziere;
– Raportul de expertiză să cuprindă copii conforme ale înscrisurilor (în întregime sau extras) pe baza cărora expertul și-a formulat concluziile, chiar dacă acestea se găsesc sub o formă la dosarul cauzei;
Domnul Judecător Ion Rogoveanu a prezentat în mod personal următoarele:
– Se așteaptă ca experții, imediat ce au luat cunoștință de adresa de numire pentru efectuarea expertizei, să invoce ei înșiși în fața Instanței art. 331, alin.2, fraza 2 și urm. Cod procedură civilă, în situația în care sunt nemulțumiți de cuantumul onorariului provizoriu și termenul fără fixarea unei audieri în camera de consiliu și fără să estimeze în scris costul lucrării și termenul efectuării lucrării;
– Se așteaptă ca experții să restituie instanțelor adresele de numire care nu conțin elemente esențiale prevăzute de art. 17 din OG nr.2/2000, în special cele referitoare la obiectivele stabilite prin încheiere, invocând această neregularitate, fiind discutabil dacă expertul a fost investit legal să efectueze expertiza, câtă vreme obiectivele nu au fost indicate prin încheiere, așa cum impun atât prevederile art. 17, alin. 1 și prevederile art. 331 Cod procedură civilă.
Textul complet face parte integrantă din prezentul raport Așteptările judecătorilor din partea experților
Din partea experților dr. ing. Mihai Racovicean, cu prezentarea „Statutul, poziția, obligațiile și drepturile experților”, prezentată în lumina răspunsurilor ce trebuiesc acordate întrebării Ce este adevărul? Întrebare ce așteaptă răspuns, ținând cont că am fost în jurul „oamenilor aleși de români și de Dumnezeu, să caute caute adevărul și să facă dreptate”
Prin ceea ce s-a prezentat s-a reliefat esența pe care trebuie să o atingă un expert, aceea de slujitor al Judecătorului, în ceea ce privește rolul de constatator a realității din teren, prezentată complet, încadrată în normele tehnico-juridice, fără depășiri de competențe privind eventuale interpretări juridice, decizia și judecata faptelor fiind apanajul exclusiv al Judecătorului.
Din partea experților au mai fost prezentate și studii de caz de către Dinu Stelian – Sibiu, Gheorghe Dămăcuș – Arad, Andrei Varga – Petroșani, fiecare din colegi supunând discuției probleme extrem de interesante care au creat vii dezbateri, unele găsindu-și răspunsuri pe loc, altele reliefând faptul că se impune continuarea dialogului constructiv, care crează premizele ca ținta de a construi un corp de experți de calitate este absolut necesară și care poate fi realizat doar împreună.
Pentru a înțelege acest deziderat, condiția de fond este ca experții să înțeleagă că numai pregătirea profesională desăvârșită, derulată împreună cu toți actorii care participă la înfăptuirea actului de justiție în România, le va crea premizele dobândirii statutului, poziției și drepturilor la care tânjesc și doar așa vor putea înțelege faptul că „Expertul nu are o funcție de decizie, el rămâne întotdeauna o sursă de informații şi de recunoaștere.
Din partea ANCPI/OPCI, prezentările au fost susținute de către Marin ALNIȚEI – Directorul Direcției Corpul de Control și Protecția Informațiilor Clasificate din cadrul ANCPI, care a prezentat semnificația avizului tehnic în procesul de realizare a expertizelor tehnice judiciare. La întrebările auditorilor s-a răspuns într-un mod competent și lămuritor, așa încât sperăm că multele din confuziile pe care le-a introdus avizul tehnic s-a luminat.
Sintetic avizul tehnic este unul rezumativ, iar recepția tehnică a planului de amplasament şi delimitare a imobilului se efectuează conform prevederilor art. 4 din Ordinul 1882/2011, privind:
a) conținutul topografic al PAD-ului;
b) metodele şi mijloacelor de măsurare;
c) încadradrea acestuia în sistemul național de proiecție Stereografic 1970;
d) determinarea suprafeței imobilului
Domnul Marius Arthur Ursu – responsabil din partea ANCPI în parteneriatul ANCPI-CAT-AEF, director OCPI Timiș, a supus dezbaterii problemele tehnice care trebuiesc clarificate pentru a găsi soluții pentru corectarea deficiențelor cu care se confruntă sistemul atunci când prezentăm expertizele spre avizare la OCPI.
Au fost discutate multe aspecte, unele și-au găsit răspunsul și au fost clarificate pe loc, altele așteaptă ca legiuitorul sau autoritățile responsabile de domeniu să facă corecțiile ce se impun în normele tehnice aferente.
În acest raport nu putem să nu consemnăm un extras din mesajul transmis de către Domnul Judecător Florin Dima, fost Președinte al Curții de Apel Tîrgu Mureș, timp de două mandate, judecător de 20 de ani, participant la conferința de la Suceava, putem spune acum membru al echipei care susține promovarea recomandărilor din cadrul Ghidului expertului tehnic judiciar din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei, la nivel național, prezentat în plenul Conferinței de la Deva, de către doamna Judecător Erica Nistor – Președintele Curții de Apel Timișoara:
„În fond, pentru o mai eficientă activitate, pentru o colaborare mai bună între cei care contribuie la realizarea unei expertize în materia cadastrului este necesar ca părțile să comunice judecătorului care sunt pretențiile şi apărările lor, judecătorul să cenzureze şi să adreseze expertului întrebările necesare dezlegării pricinii, expertul să comunice judecătorului datele tehnice necesare pentru a contura exact starea de fapt iar la final autoritatea competentă să depună în contul expertului onorariul care i se cuvine. Pe scurt să dialogheze.
…
Curtea de Apel Timişoara a dus dialogul la un nivel superior, interdisciplinar, reușind ca în anul 2013 să realizeze, împreună cu specialiştii topografi din Timişoara, un ghid pentru realizarea expertizelor în domeniul topografiei cadastrului şi geodeziei. Deşi se intitulează ghidul expertului tehnic judiciar această lucrare se adresează în egală măsură judecătorului precum şi justițiabilului care au astfel o solidă bază de documentare.
Cu tenacitate, inițiatorul ghidului, domnul Racovicean Mihai, împreună cu instanțele de judecată şi cu sprijinul oficiilor de cadastru au inițiat şi organizat o serie de conferinţe care au pus faţă în faţă judecători, experţi şi specialişti din cadrul OCPI. Aceste conferinţe, cred eu, au drept scop accelerarea dar şi aprofundarea dialogului interprofesional”.
…
Tot cu această ocazie a fost organizată și o dezbatere publică la Radio România „Antena Satelor”, în cadrul emisiunii „Cadastrul pe înțelesul tuturor”, moderată de către Ioan Dan Voicu și dr. ing. Mihai Racovicean, co-realizatorii emisiunii, unde au participat toate cele trei părți implicate în eveniment: Judecători, Experți tehnici judiciari din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei și reprezentații ANCPI/OCPI, ca autoritate din domeniul cadastrului în România.
Emisiunile pot fi ascultate în reluare pe site-ul www.pifca-aef.ro/pifca , domnul Judecător Gheorghe Aurelian Mocan, vicepreședintele Curții de Apel Alba Iulia, unul din organizatori, reliefând faptul că modelul de bune practici susținut de Curtea de Apel Timișoara, singura soluție pentru reușita proiectului este continuarea promovării recomandărilor din Ghidul expertului tehnic judiciar din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei, la nivel național, de asemenea domnia sa promițând că va organiza dezbateri pe temele arzătoare din domeniul cadastrului, în ceea ce privește realizarea, interpretarea și utilizarea expertizelor tehnice judiciare la nivelul Curții de Apel Alba Iulia.
În finalul prezentului raport redăm sintetic ideile desprinse din dezbateri, care pot conduce la îmbunătățirea activității în ceea ce privește înțelegerea procedurilor de fundamentare, de realizare și interpretare a expertizelor tehnice judiciare, pentru încadrarea acestora în sistemul unitar de cadastru și carte funciară ca sistem de importanță națională și constituirea acestora ca instrumente facile în mâna Judecătorilor ca și contribuție importantă în înfăptuirea actului de justiție în România:
– Pentru eficientizarea procedurilor ce trebuiesc respectate cu strictețe de toate părțile, condiție obligatorie și legală pentru îmbunătățirea bunelor practici în demersul de realizare și atingere a parametrilor care pot asigura celeritatea în realizarea expertizelor tehnice judiciare din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei, se impune ca prevederile din Ordonanța 2/2000 privind organizarea activității de expertiză tehnică judiciară și extrajudiciară privind numirea expertului să fie respectată cu strictețe așa cum este descrisă.
Adresa trebuie să respecte prevederile legale în vigoare și să cuprindă următoarele:
a) denumirea și datele de contact ale organului cu atribuții jurisdicționale care a dispus numirea;
b) numărul și obiectul dosarului în care a fost dispusă efectuarea expertizei tehnice judiciare;
c) numele sau, după caz, denumirea părților din dosar și datele de contact ale acestora:
domiciliul sau, după caz, sediul acestora, precum și numărul de telefon, numărul de fax și adresa de e-mail, dacă acestea sunt cunoscute;
d) numărul și data încheierii sau ordonanței prin care a fost numit expertul;
e) obiectivele expertizei tehnice judiciare dispuse la care trebuie sa răspundă expertul;
f) termenul stabilit pentru depunerea raportului de expertiză;
g) suma stabilită cu titlu de onorariu provizoriu;
h) suma stabilită cu titlu de cheltuieli provizorii;
i) mențiunea ca sumele provizorii, stabilite cu titlu de onorariu provizoriu și cheltuieli provizorii, au fost plătite în contul biroului local pentru expertize tehnice judiciare.
Sumele dispuse trebuie depuse de părți, în contul biroului local pentru expertize tehnice judiciare, în termen de 5 zile de la înștiințare.
– Se impune ca inițiativa plecată din partea Curții de Apel Timișoara, Centrul „PIFCA” Timișoara, „AEF” România, pentru semnarea protocolului de colaborare cu ANCPI, cu privire la organizarea unui curs postuniversitar de formare a experților tehnici judiciari, ca și condiție pentru a face parte din corpul experților, pe lângă una din entități ANCPI, sau INM, la sugestia domnului judecător Cristian Pup încă din anul 2014 și reiterata în 2018 de doamna judecător Mihaela Timișan – Președintele Tribunalului Hunedoara idee preluată în urma primelor Conferințe de la Timișoara și reluată în discuțiile directe de la Deva, unde lectorii să fie asigurați de Judecători, experți din domeniu cu experiență dovedită și specialiști de marcă din domeniu, consacrați și care fac dovada activității practice reale;
– popularizarea modului de lucru promovat de către doamna Judecător Anca Lucia Stanciu de la Tribunalul Hunedoara, privind achitarea onorariului provizoriu pe număr de dosar. La numirea expertului, onorariul provizoriu aflându-se deja la dispoziția Instanței, în temeiul prevederilor din codul de procedură civilă de la art. 330 până 340, ținând cont inclusiv de faptul că „La cererea motivată a experților, ținându-se seama de lucrarea efectuată, instanța va putea majora onorariul cuvenit acestora, prin încheiere executorie, data cu citarea părților, însă numai după depunerea raportului, a răspunsului la eventualele obiecțiuni sau a raportului suplimentar, după caz”;
– s-a atras atenția că sintagma „avans”, în ceea ce privește onorariul experților a fost înlocuită cu „onorariu provizoriu”, care ar trebui să reflecte valoarea estimată a onorariul final al expertizei sau cât mai apropiată de cea finală, propunerea celor prezenți pentru onorariu provizoriu estimat situându-se în jurul sumei de 2000 lei;
– În încheierile de ședință, când Onoratele Instanțe de Judecată se pronunță cu referire la onorariul final, cheltuielile necesare realizării expertizei, să fie cuprinse distinct față de onorariu, pentru o corectă achitare a impozitelor datorate doar aferente onorariilor;
– comunicarea din partea experților imediat după numire, atunci când situația o impune, că se află în imposibilitate de a răspunde la unele din obiective. Expertul este obligat să facă această precizare de îndată, nu odată cu depunerea raportului, așa încât Onorata Instanță să poată numii experți autorizați de Ministerul Justiției, pe domeniul respectiv;
– asigurarea accesului la cărțile funciare scanate și aflate în baza de date a OCPI -urilor, așa cum se asigură accesul experților, on-line, pe baza user-ului și parolei, de către Instanțele de Judecată, în dosarele în care sunt numiți;
– Susținerea inițiativei doamnei Judecător Erica Nistor, Președintele Curții de Apel Timișoara, privind numirea experților, atunci când părțile nu se înțeleg, care să se facă aleatoriu pe baza unui sistem informatic, care să conțină date în timp real, atât cu evidența nominală a experților judiciari activi, cât şi numărul de lucrări existente în derulare, pe de o parte şi posibilitatea judecătorului de a selecta expertul ce urmează a fi introdus în cauză tot aleatoriu, prin intermediul sistemului informatic. Actualmente acest sistem funcționează la nivelul Tribunalului Arad și urmează a fi introdus, în maxim o lună la nivelul tuturor Instanțelor din raza de activitate a Curții de Apel Timișoara.
Obeservații și propuneri venite din partea Directorului Marin Alniței ca reprezentant al ANCPI:
– dialog constructiv între judecători, experții tehnici judiciari și reprezentanții ANCPI/OCPI, pentru găsirea celor mai corecte soluții atât pentru cazurile generale, cât și pentru cazurile particulare, pornind de la experiența din viață reală a judecătorilor, experților tehnici judiciari și a reprezentanților ANCPI/OCPI;
– acord unanim privind aplicarea unei practici comune de către judecători, experții tehnici judiciari și oficiile de cadastru și publicitate imobiliară, inclusiv prin promovarea Ghidului și continuarea organizării conferințelor și întâlnirilor de lucru dintre judecători, experții tehnici judiciari și reprezentanții ANCPI/OCPI și în alte zone ale țării;
– necesitatea modificării și completării actelor normative care reglementează activitatea de efectuare a expertizelor tehnice judiciare și extrajudiciare, precum și a celor care reglementează activitatea de avizare a expertizelor tehnice judiciare în specializarea „Topografie, cadastru și geodezie”;
– generalizarea bunelor practici prezentate de către judecători, experții tehnici judiciari și reprezentanții ANCPI/OCPI privind stabilirea obiectivelor, stabilirea onorariilor, justificarea și aprobarea cererilor de mărire a onorariilor experților tehnici judiciari, numirea experților tehnici judiciari, accesul la dosarele electronice a experților tehnici judiciari, forma și conținutul rapoartelor de expertiză tehnică judiciară, întocmirea și avizarea documentației pentru avizarea planurilor de amplasament și delimitare etc.;
– necesitatea pregătirii profesionale continue a experților tehnici judiciari.
Prezentul raport a fost agreat de către judecătorii prezenți la Conferința din 15, 16 martie 2018 de la Deva, prin analizarea acestuia de către doamna Judecător Anca Lucia Stanciu, mandatată de către Președintele Tribunalului Hunedoara, experții prezenți la reuniune și reprezentanții ANCPI.
Au consemnat,
Din partea Instanțelor
Judecător Cristian PUP Care asigură secretariatul tehnic în cadrul proiectului din partea Instanțelor de Judecată |
Din partea experților
dr. ing. Mihai RACOVICEAN Care asigură secretariatul tehnic în cadrul proiectului din partea „AEF” România |
Din partea ANCPI
Marius Arthur URSU Responsabil al proiectului din partea ANCPI Director OCPI Timiș |
Recomandăm tuturor experților, indiferent de specialitate să ia notă despre aceste așteptări și cu frica de Domnul, să întocmească rapoartele de expertiză, ca lucrări științifice, care să constituie în mâna Judecătorilor instrumente utile și facile necesare înfăptuirii actului de Justiție în România. Ținând cont de faptul că în Biblia, care se află în fiecare sală de judecată scrie la cartea 2 Cronici la cap. 19 , versetul 6, următoarele: „Şi a zis el judecătorilor: “Luaţi seama la ce veţi face; să nu faceţi judecată omenească, ci judecata Domnului, că la rostirea judecăţii El este cu voi.” 7 De aceea să fiţi cu frica, Domnului în voi, să lucraţi cu pază, căci la Domnul nu-i nici nedreptate, nici părtinire şi nici daruri” , vă rugăm dragi experții să înțelegeți că este o mare onoare ați face pe deplin misiunea încredințată.
Doamne ai milă de români și de România”
Suceava 28 – 30 septembrie 2017
Rezoluția de la Suceava septembrie 2017
Dezbatere Tirgu Jiu 8 iunie 2017, Cadastrul pe înțelesul tuturor. Nouă chiar ne pasă!
Poziția „AEF” România contează
Poziția ANCPI la Scrisoarea deschisă din 14 martie 2017
Extras din scrisoarea nr. 2704/03.03.2017, transmisă Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate imobiliară, unde se precizează: „ Având în vedere importanța majoră a Programului național de cadastru și carte funciară, amploarea acestuia, coroborat cu rezultatele preconizate a se obține, respectiv înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor, indiferent de deținător, ne exprimăm disponibilitatea pentru cooperarea eficientă între instituția noastră și autorii „Proclamației de la Timișoara”, pentru atingerea idealului comun, și anume dezvoltarea unui sistem integrat de cadastru și carte funciară care să asigure consolidarea principiului constituțional de garantare a proprietății.”
„PROCLAMAȚIA DE LA TIMIȘOARA
CADASTRU – DOMENIU DE IMPORTANȚĂ NAȚIONALĂ”
Protocol de colaborare
Scrisoare deschisă Petroșani 27 aprilie 2017
Aici te poți înscrie
Scrisoare deschisă cadastru domeniu de importanță națională
Dezbaterile VIDEO
„Ghidul Expertului Tehnic Judiciar din domeniul topografiei, cadastrului și geodeziei” a fost postat pe site-ul Curții de Apel Timișoara, pe portalul just.ro la secțiunea informații de interes public
GHIDUL EXPERTULUI TEHNIC JUDICIAR DIN DOMENIUL TOPOGRAFIEI, CADASTRULUI ȘI GEODEZIEI
Dezbateri Timișoara 17 martie 2016
> > > Scrisoare Prim Ministrului Guvernului României – Dacian Cioloș < < <În numele Prim Ministrului răspuns ANCPI
Rezoluție
Radio România Antena Satelor, la propunerea Centrului de Perfecționare Instruire și Formare a Specialiștilor în Cadastru Agricol „PIFCA” Timișoara și Asociației Evaluatorilor Funciari din România vor continua împreună acțiunea generală:
„Cadastrul şi rolul acestuia în economia de piaţă, cu aplicabilitate în domeniul administrației publice locale”,
Derulată sub motto-ul
„Al Domnului este pământul cu tot ce este pe el…” Psalmul 24:1a
„Iar specialiștii din toate domeniile cunoașterii au obligația să-l studieze, să-l măsoare, să-l împartă și să-l îngrijească pentru a-l lăsa generațiilor viitoare”
Dr. ing. dipl. Mihai RACOVICEAN
Promovând împreună inițiativa Centrului de Perfecționare Instruire și Formare a Specialiștilor în Cadastru Agricol „PIFCA” Timișoara, care din anul 2005, organizează manifestări științifice, conferințe, mese rotunde și alte activități pentru punerea în valoare a importanței naționale a cadastrului în România, partenerii au lansat lansată emisiunea:
„Cadastrul pe înțelesul tuturor”
Emisiunea își propune să dezbată public problemele legate de programul național de cadastru și carte funciară, destinată tuturor celor interesați de domeniu, proprietarilor de imobile din România, Universități care derulează specializarea măsurători terestre și cadastru, administrațiilor publice locale și centrale, altor organizații profesionale care doresc să contribuie cu plus valoarea la construirea și consolidarea unei profesii de importanță națională pentru România.
Emisiunea se va desfășura, de regulă în fiecare joi de la ora 1915, pe frecvențele Radio România Antena Satelor.
Vor fi abordate subiecte de actualitate din domeniu, având ca invitați specialiști care participă activ la realizarea cadastrului dar și a activităților conexe necesare realizării bazelor de date de tip spațial necesare funcționării unor administrații moderne și performante.
Luând în considerare „Programul național de cadastru și carte funciară”, care se va realiza prin „Înregistrarea sistematică a cadastrului”, partenerii își propun să deruleze împreună, în cadrul emisiunilor se vor organiza dezbateri având teme din domeniul cadastrului, topografiei și geodeziei cât și a activităților conexe, care să contribuie la înțelegerea cadastrului de fiecare actor, fie el proprietar, administrator, administrației publice, dezvoltator imobiliar sau simplu cetățean, astfel încât fiecare dintre participanți la acest mare concert să-și înțeleagă, în cadrul procesului de realizarea a programului național de cadastru și carte funciară în România.
Cadastrul reprezintă fundamentul bazelor de date de tip spațial, care trebuie organizate potrivit reglementărilor legale în vigoare la nivelul fiecărei unități administrativ teritoriale din România. Acesta este un instrument esențial al unor administrații moderne și performante, care vor trebuii să se ridice la nivelul administrațiilor din țările cele mai dezvoltate. Prin realizarea acestor baze de date de tip spațial, se atinge scopul primordial privind menținerea integrității, unității, suveranității și independența statului român, garantarea drepturilor și libertăților democratice fundamentale, asigurarea bunăstării, siguranței și protecția cetățenilor României, dezvoltarea economică și socială a țării, care trebuie să fie în pas cu dezvoltarea contemporană.
Bazele de tip spațial trebuie să fie organizate unitar pentru fiecare unitate administrativ teritorială din România, vor contribui semnificativ la reducerea în mod susținut a marilor decalaje care despart România de țările dezvoltate europene.
De aceea, invităm profesioniștii care își iubesc și respectă profesia și România, să ni se alăture așa încât împreună să construim o speranță de mai bine într-un timp mai suportabil pentru fiecare cetățean al României, așa încât profesia noastră să devină cu adevărat una de importanță națională.
Realizatorii emisiunii sunt Ion Dan VOICU și dr. ing. dipl. Mihai RACOVICEAN
Cei interesați de aceste emisiuni ne pot scrie pe adresa:
cadastrulpeintelesultuturor@gmail.com
Emisiunile de radio pot fi auzite pe frecvențele Radio România Antena Satelor de regulă în fiecare joi de la ora 1915 după cum urmează:
- Alba – 153 KHz – AM/LW
- Arad – 1314 KHz – AM
- Arges – 630 KHz – AM
- Bacau – 531 KHz – AM
- Bihor – 153 KHz – AM/LW
- Bistrita-Nasaud – 153 KHz – AM/LW
- Botosani – 153 KHz – AM/LW
- Braila – 531 KHz – AM
- Brasov – 153 KHz – AM/LW
- Buzau – 531 KHz – AM
- Calarasi – 531 KHz – AM
- Caras-Severin – 1314 KHz – AM
- Cluj – 153 KHz – AM/LW
- Constanta – 1314 KHz – AM
- Covasna – 153 KHz – AM/LW
- Dambovita – 630 KHz – AM
- Dolj – 630 KHz – AM
- Galati – 153 KHz – AM/LW
- Giurgiu – 603 KHz – AM
- Gorj – 153 KHz – AM/LW
- Harghita – 153 KHz – AM/LW
- Hunedoara – 153 KHz – AM/LW
- Ialomita – 531 KHz – AM
- Iasi – 153 KHz – AM/LW
- Ilfov – Bucuresti – 603 KHz – AM
- Maramures – 153 KHz – AM/LW
- Mehedinti – 153 KHz – AM/LW
- Mures – 153 KHz – AM/LW
- Neamt – 153 KHz – AM/LW
- Olt – 630 KHz – AM
- Prahova – 603 KHz – AM
- Prahova – 153 KHz – AM/LW
- Salaj – 153 KHz – AM/LW
- Satu-Mare – 153 KHz – AM/LW
- Sibiu – 153 KHz – AM/LW
- Suceava – 153 KHz – AM/LW
- Teleorman – 603 KHz – AM
- Timis – 1314 KHz – AM
- Tulcea – 1314 KHz – AM
- Valcea – 630 KHz – AM
- Vaslui – 153 KHz – AM/LW
- Vrancea – 531 KHz – AM
Sau pe internet accesând lincul http://www.romaniaradio.ro/radio/antena-satelor.shtml
Emisiunile Radio România Antena Satelor
Cadastrul pe înțelesul tuturor
Extras din emisiune 22 octombrie 2015
Emisiune 03 decembrie 2015 – suprefect Zoltan Marossy
Emisiune 10 martie 2016
Emisiune 17 martie 2016 – video
Emisiune 18 si 19 martie 2016 – USAMVB
Ediție specială -Botoșani 21 aprilie 2016
Dezbatere publică -Tulcea 5 mai 2016
Ediție specială -Tulcea 5 mai 2016
Livezile 10 ani emisiune 18 august 2016
Emisiune 16 noiembrie 2016
Proclamația de la Timișoara Cadastru dezbatere 17 noiembrie 2016
9 martie 2017 Dezbatere Oradea
16 martie 2017 Concluzii Oradea
27 aprilie 2017 – DEZBATERE PETROȘANI
8 iunie 2017 , ora 1 Tirgu Jiu
8 iunie 2017 , ora 2 Tîrgu Jiu
22 martie 2018 Acte în dezbatere
29 martie 2018 Ce trebuie să știm despre cadastru
12 aprilie 2018 „Lămuriri cu privire la cadastru și cartea funciară” – Petrovici 1937
19 aprilie 2018 Posesia o soluție care mai așteaptă- Nadăș județul Arad dialog cu secretarul comunei
26 aprilie 2018 Modificări legislative
3 mai 2018 Plan de acțiune ANCPI
24 mai 2018 Imobilul și caietul de sarcini
31 mai 2018 Agricultura și Livezile ca model
21 iunie 2018, Să învățăm de la Oamenii luminați ai României
28 iunie 2018, Exemple de urmat Bistrița – Ilva Mare
5 iulie 2018, Bazele de date un alt angajament neonorat
26 iulie 2018, Posesia pe sporadic a intrat în vigoare
9 august 2018, Noutăți importante în cadastru
27 septembrie 2018, Clarificări cu referire la anumite reglementări legale
4 octombrie 2018, Legea nr.231/2018
Posesia și cofinanțarea, 18 octombrie 2018
Posesia și sentința 113 CA Brașov și Decizia 2857 ICCJ, 18 octombrie 2018
Detalii legislative interesante emisiune 8 noiembrie 2018
Regulamentul prelucrare date interes personal emisiune 15 noiembrie 2018
Dialogul constructiv salvează România
Prima înregistrare în a fi sau a nu fi
Informații importante 13 decembrie 2018
Clarificări importante 20 decembrie 2018