STATUTUL Asociaţiei evaluatorilor funciari din România
„AEF” ROMÂNIA
Cap V – Oganizarea AEF
5.a. Asociația Evaluatorilor Funciari din Romȃnia „AEF” ROMȂNIA”, va organiza site-ul asociației cu următoarea adresă: www.pifca-aef.ro. Fiecare membru care ȋndeplinește condițiile statutare va primi, ȋn perioada 1-15 ianuarie a fiecărui an, pe baza respectării condițiilor necesare calității de membru „AEF” , ȋn urma transmiterii dovezii achitării cotizației parola pentru accesare a site-ului, unde va primi toate informațiile legate de activitatea asociației, privind convocările adunărilor generale, adunărilor generale extraordinare, informații tehnice și orice alte informații utile din activitatea asociației. Covocarea ȋn format elctronic va fi făcută de către Președinte și va fi adresată și celorlalte organisme de conduce ale asociației, conform prevederilor statutate.
5.1. Organele de Conducere ale AEF sunt: Adunarea Generală, Consiliul de Conducere, Biroul Executiv, Primvicepreşeditele, şi Preşedintele
5.2. Adunarea Generală este organul suprem al AEF , fiind compus din toţi membrii acesteia. Adunarea Generală are următoarele atribuţii:
5.2.1.Alege Consiliul de Conducere format din Preşedinte , primvicepreşedinte , secretar, trezorier, cât şi maxim opt vicepreşedinţi;
5.2.2. Hotărăşte modificarea Statutului, la propunerea Preşedintelui, Primvicepreşedintelui, Biroului Executiv sau Consiliului de Conducere;
5.2.3. Aprobă proiectul şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
5.2.4. Hotărăşte la propunerea Consiliului de Conducere admiterea, excluderea şi retragerea de membrii;
5.2.5.Ratifică hotărârile Biroului Executiv prin care se propune modificarea statutului, organizarea asociaţiei, schimbarea organelor de conducere, precum şi pentru actele care angajează mai mult de 1/2 din patrimoniul asociaţiei;
5.2.6. Hotărăşte cu privire la dizolvarea AEF şi desemnarea lichidatorilor;
5.2.7. Numeşte cenzorul;
5.2.8. Poate delega anumite competenţe Biroului Executiv, Primvicepreşedintelui sau Preşedintelui;
5.2.9. AEF va ţine cel puţin o Adunare Generală în cursul unui an.
5.2.10. Adunarea Generală va fi convocată de Preşedinte, Primvicepreşedinte, la propunerea Biroului executiv al AEF.
5.2.11. Ordinea de zi a Adunărilor Generale va include şi rapoartele de activitate ale membrilor investiţi cu funcţii la nivelul AEF.
5.2.12. Convocarea Adunării generale va fi postată pe site-ul asociației și va cuprinde ordinea de zi, cu cel puțin şapte zile calendaristice înainte de data sedinţei, care va cuprinde data, ora și locul ședinței.
5.2.13. Convocările adunărilor generale extraordinare, vor fi postate pe site-ul asociației și va cuprinde ordinea de zi, cu cel puțin şapte zile calendaristice înainte de data sedinţei, care va cuprinde data, ora și locul ședinței.
5.2.14 Adunarea Generală este statutară dacă la aceasta participă cel puţin ½ plus unul din numărul membrilor.
5.2.15.In cazul în care, la prima convocare nu se prezintă numărul necesar de membrii, o nouă convocare se va face după şapte zile calendaristice şi va fi statutară, indiferent de numărul de membrii prezenţi.
5.2.16. Hotarârile de modificare a statulului, cele privind modul de organizare şi funcţionare a AEF, vor fi luate cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi şi vor fi postate pe site-ul asociației: www.pifca-aef.ro .
5.2.17 Hotărârile privind dizolvarea sau transformarea scopului AEF trebuie să întrunească cel puţin două treimi din numărul de membrii fondatori.
5.3. Consiliul de Conducere este alcătuit din preşedinte, primvicepreşedinte, secretar, trezorier şi maxim opt vicepreşedinţi, mandatul acestora fiind de şapte ani, cu posibilitatea de prelungire tacită
5.3.1. Atribuţiile sunt:
5.3.1.1. Asigura îndeplinirea scopurilor AEF
5.3.1.2. Asigura aducerea la îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale
5.3.1.3. Verifica bugetul, contul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil
5.3.1.4. Organizează arbitrajul din cadrul AEF
5.3.1.5. Realizează funcţionarea departamentelor de cercetare specializată din
cadrul AEF
5.3.1.6. Coordonează comisia de disciplina din cadrul AEF
5.3.2. Consiliul de Conducere se întruneşte ori de cate ori este necesar, la convocarea Preşedintelui sau Primvicepreşedintelui AEF
5.3.3. Consiliul de Conducere, respectiv fiecare membru al acestuia este personal răspunzator pentru toate daunele produse din culpa sa în exercitarea funcţiei , atât faţă de terţi, cât şi faţă de AEF
5.3.4. Consiliul de Conducere, poate lua hotărâri valide cu votul a jumătate plus unu, din totalul membrilor consiliului prezenți. La initiaţiva Preşedintelui, acestea pot fi adoptate şi prin vot electronic.
5.4. Biroul executiv este format din Preşedinte, Primvicepreşedinte trezorier şi secretar executiv
5.4.1. Atribuţiile sunt:
5.4.1.1. Cu delegarea Adunării Generale, aprobă statul de funcţii;
5.4.1.2. Analizarea strategiei de dezvoltare şi activitatea AEF, pe care o supune atenţiei Consiliului de Conducere;
5.4.1.3. Pe baza mandatului Adunării Generale, stabileşte bugetul AEF;
5.4.1.4. Admite noi membrii în cadrul AEF, lista cărora o supune ratificării Adunării Generale;
5.4.1.5. Cooptează în conducere persoane care să ocupe interimar, până la alegeri, posturile rămase vacante, atunci când este cazul, ca urmare a retragerii decesului sau demisiei unuia dintre cei aleşi;
5.4.1.6. Stabileşte graficul şi datele pentru examenle de promovare conform criteriilor ce trebuie să le îndeplinească membrii AEF pentru fiecare calitate în parte;
5.4.1.7. Stabileşte cuatumul cotizaţiei şi/sau altor eventuale taxe;
5.4.1.8. exercită orice alte atributii legale necesare bunei funcţionări a AEF
5.4.1.9. Biroul executiv are rolul de a coordona activitatea şi a duce la îndeplinire scopurile AEF, aşa cum acestea sunt definite în prezentul statut.
5.4.2. Biroul executiv îşi desfăşoara activitatea în şedinţe convocate şi conduse de către Preşedinte, care pentru exercitarea atribuţiilor de execuţie va emite ordine şi decizii, în formă scrisă sau verbală
5.5. Presedintele AEF , are următoarle atribuţii
5.5.1. Este Preşedintele Consilului de Conducere;
5.5.2. Conduce Birou executiv;
5.5.3. Convoacă Adunarea Generală ori de cate ori o impune situaţia;
5.5.4. Angajează AEF în actele juridice;
5.5.5. Militează pentru realizarea scopurilor statutare prin creerea de relaţii şi protocoale de colaborare cu asociaţii, instituţii cu care AEF intenţionează să colaboreze;
5.5.6. Reprezintă AEF în relaţiile interne şi internaţionale;
5.5.7. Execută atribuţiile şi hotărârile cu privire la operaţiunile patrimoniale, pe baza mandatului încredinţat de Adunarea Generală, Consiliul de Conducere, Biroul executiv;
5.5.8. dispune angajarea personalului AEF prin contracte individuale de muncă, contracte de prestări civile etc., precum şi încetarea relaţiilor juridice cu aceştia, în condiţiile legii;
5.5.9. Întocmeşte statul de funcţii pe care-l supune aprobării Biroului executiv;
5.5.10. Gestionează patrimoniul AEF şi îndeplineşte pentru aceasta toate operaţiunile necesare, pe care le supune atenţiei Biroului Executiv, la solicitarea acestuia;
5.5.11. Răspunde de emiterea certificatelor de membrii pe categorii şi ştampilelor personalizate;
5.5.12. Organizează Consiliul ştiinţific al AEF, pe care îl va coordona. În funcţiile de interesele Asociaţiei, va putea dispune înfiinţarea , comasarea sau redenumirea departamentelor din cadrul Consiliului ştiinţific;
5.5.13. Exercită orice alte atribuţii legale necesare bunei funcţionări a AEF
5.6. Secretar executiv AEF:
5.6.1. Este numit şi revocat de către Preşedintele AEF prin Ordin
5.6.2. Este membru în Biroul executiv fără drept de vot;
5.6.3. Îndeplineşte sarcinile stabilite de Preşedintele AEF şi Biroul executiv.
5.7 Filialele AEF se vor putea organiza la cererea membrilor interesaţi, cu un număr minim de 15 membrii, de către Biroul executiv AEF, care va stabili modul şi organigrama de funcţionare.
5.8. Cenzorul
5.8.1 Activitatea economico-financiară se va organiza pe baza legislaţiei fiscale specifice în vigoare şi este controlată de un cenzor sau o comisie formată din trei cenzori, ȋn funcție de numărul membrilor ȋnscriși la data organizării adunarii generale de alegeri sau la ȋndeplinirea condițiilor impuse prin Ordonanța 26/2000 modificată privind organizare asociațiilor și fundațiilor, respectiv 15 membri, numirea unui cenzor sau 100 de membri obligativitatea de a fi o comisie de cenzori. Adunarea Generală va numi cenzorul sau comisia de conzori în termen de cel mult trei luni de la constituirea AEF, pe baza ȋndeplinirii condițiilor arătate mai sus.
5.8.2. Mandatul cenzorului sau comisiei de cenzori este de şapte ani
5.8.3. Cenzorul sau comisia de cenzori are obligaţia de a controla gestiunea AEF, de a verifica executarea bugetului şi toate operatiunile economico-financiare ale AEF
5.84. Verificarea se face anual
5.8.5. Cenzorul sau comisia de cenzori va întocmi rapoarte o dată pe an sau de câte ori o situaţie specială impune aceasta, ori dacă organele de conducere ale AEF o cer.
5.8.6. Rapoartele cenzorului sau comisiei de cenzori se prezintă Adunării Generale a AEF.
5.8.6. Cenzorul sau comisia de cenzori poate cere convocarea Adunării Generale pentru discutarea unor probleme urgente.